Tutoring Kraków, Myślenice, Siepraw
Aby nauczyciel (tutor) mógł skutecznie realizować swoje działania, niezbędne jest jego pełne zaangażowanie i skupienie uwagi na uczniu, jego mocnych i słabych stronach, doświadczeniach, planach i określonych potrzebach. Dobre poznanie ucznia wymaga czasu, zaś efektywność działań nauczyciela wymaga regularnych i systematycznych spotkań, pozwalających na bieżąco kontrolować postępy ucznia i modyfikować, zakładane do realizacji, cele. Udział ucznia w spotkaniach musi być świadomy i dobrowolny, tylko wtedy możliwe jest osiągnięcie odpowiednich rezultatów.
Proces dydaktyczny łączy się z procesem wychowawczym i pozwala skupić się na wszystkich aspektach rozwojowych dziecka, zarówno tych edukacyjnych jak i osobowościowych. Uczeń ma sposobność i czas do rozmowy o swoich planach, marzeniach, sukcesach, porażkach i problemach szkolnych, umożliwiając tym samym nauczycielowi podjęcie najskuteczniejszych, w bieżącym momencie, działań.
Główne cele tutoringu:
- stworzenie uczniowi odpowiednich warunków do wszechstronnego rozwoju z zapewnieniem pomocy i wsparcia na każdym jego etapie;
- stworzenie uczniowi możliwości regularnego konsultowania swoich postępów edukacyjnych z nauczycielem;
- rozwijanie przez ucznia umiejętności dostrzegania własnych predyspozycji, talentów, uzdolnień i zainteresowań oraz praca nad ich doskonaleniem;
- motywowanie ucznia do stałego rozwijania swoich kompetencji;
- uwrażliwienie ucznia na fundamentalne wartości takie jak prawda, dobro, mądrość, odpowiedzialność, przyjaźń, odwaga, otwartość, tolerancja;
- rozwijanie kompetencji interpersonalnych i osobowościowych;
- rozwijanie wiary we własne możliwości i umiejętności;
- rozwijanie umiejętności autoprezentacji;
- doskonalenie umiejętności samodzielnego myślenia i kreatywności;
- rozwijanie u ucznia umiejętności planowania i organizowania własnego rozwoju edukacyjnego i personalnego.
Dla kogo tutoring?
Przebieg i organizacja tutoringu
1. Poznanie ucznia
Nauczyciel musi dobrze poznać dziecko, jego potrzeby, możliwości i predyspozycje, mocne i słabe strony, zainteresowania, uzdolnienia i cechy osobowości.
2. Określenie celów
Nauczyciel wraz z uczniem określają cele główne oraz szczegółowe (edukacyjne lub inne) podejmowanej współpracy, a także wybierają najefektywniejsze formy i sposoby ich realizacji.
3. Realizacja planu
Uczeń, wspierany przez nauczyciela, przystępuje do realizacji określonego wcześniej planu. Systematyczne spotkania pomagają kontrolować postępy i wprowadzać ewentualne modyfikacje.
4. Podsumowanie
Zestawienie osiągniętych efektów z zakładanymi celami pozwala określić skuteczność działań tutorskich, sformułować odpowiednie wnioski i skupić się na kolejnych etapach rozwoju dziecka.
Ceny i pakiety edukacyjne
Cena pakietu to 1300zł. Czes realizacji pakietu - pół semestru.
Cena pakietu to 2400 zł. Czes realizacji pakietu - semestr.