Terapeutica

Zapraszamy na indywidualne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci i młodzieży ze Skawiny oraz najbliższych okolic. Oferujemy nowoczesną i skuteczną terapię pedagogiczną ukierunkowaną na eliminowanie przyczyn wszelkich problemów oraz niepowodzeń szkolnych wraz z ich społecznymi i emocjonalnymi konsekwencjami. Specjalistyczne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzą do wyrównania braków edukacyjnych, zarówno na poziomie stanu wiedzy, jak i określonych umiejętności.

  Terapia Pedagogiczna Skawina - zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Terapia pedagogiczna poprzedzona jest wnikliwą diagnozą pedagogiczną określającą poziom umiejętności szkolnych ucznia oraz jego trudności edukacyjnych i na tej podstawie opracowywany jest indywidualny, szczegółowy plan terapii. Oferowane przez nas zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, skierowane do dzieci i młodzieży ze Skawiny, prowadzone są z wykorzystaniem tradycyjnych oraz nowoczesnych, wspieranych komputerowo, metod i narzędzi terapeutycznych, co sprzyja urozmaiceniu, atrakcyjności i skuteczności terapii. Indywidualne podejście do ucznia, uwzględniające jego specyficzne potrzeby i możliwości oraz życzliwa, ciepła i przyjazna atmosfera, zapewniają doskonałe środowisko do rozwoju i pokonywania własnych ograniczeń.

Terapia pedagogiczna (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) dla dzieci i młodzieży ze Skawinyi okolic – nasza oferta:

Oferta zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, dla dzieci i młodzieży ze Skawiny, podzielona jest na terapię pedagogiczną z wykorzystaniem nowoczesnych, specjalistycznych gier i programów komputerowych oraz tradycyjną terapię pedagogiczną wykorzystującą karty pracy, gry planszowe i karciane, układanki, zabawki edukacyjne i inne pomoce terapeutyczne. Proponujemy także najskuteczniejszą formułę łączącą obie te metody w jeden, urozmaicony i kompleksowy plan terapeutyczny.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne Skawina
Terapia Nowoczesna

Nowoczesna terapia pedagogiczna dla dzieci i młodzieży ze Skawiny w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z wykorzystaniem komputerowych programów i gier terapeutycznych oraz innych narzędzi multimedialnych.

Terapia Tradycyjna

Tradycyjna terapia pedagogiczna dla dzieci i młodzieży ze Skawiny w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych wykorzystujących karty pracy, układanki, gry planszowe i karciane, zabawki edukacyjne oraz inne pomoce terapeutyczne.

Terapia pedagogiczna Skawina
Zajęcia terapeutyczne dla dzieci Skawina
Terapia Kompleksowa

Forma zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci i młodzieży ze Skawiny, w której tradycyjne techniki terapeutyczne łączone są z nowoczesnymi metodami wykorzystującymi programy komputerowe oraz multimedia.

Czym jest terapia pedagogiczna?

Terapia pedagogiczna to szeroki zakres oddziaływań na sferę poznawczą, emocjonalną oraz motywacyjną dziecka, które mają na celu wywołanie określonych, pozytywnych zmian na wszystkich płaszczyznach jego rozwoju. Indywidualnie dobrane ćwiczenia, zadania, karty pracy, gry planszowe i komputerowe, specjalistyczne programy terapeutyczne oraz inne formy oddziaływania na dziecko - skutecznie pomagają rozwiązać problemy z koncentracją, pamięcią, czytaniem, liczeniem oraz wiele innych, określanych często jako trudności szkolne. Działania te realizowane są w ramach zajęć korekcyjno-kompensacyjnych skierowanych do dzieci i młodzieży ze Skawiny.

Jakie cele stawia się przed terapią pedagogiczną oraz zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi?

  • zapewnienie warunków do wszechstronnego rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i poznawczego dziecka;
  • niwelowanie przyczyn oraz konsekwencji wszelkich trudności szkolnych;
  • kształtowanie prawidłowych nawyków i technik przyswajania wiedzy;
  • pogłębianie umiejętności szkolnych oraz wypracowanie sposobów ich wykorzystania i prezentowania;
  • usprawnianie zdolności zapamiętywania faktów i koncentracji uwagi;
  • eliminowanie wszelkich trudności emocjonalno-społecznych oraz ich konsekwencji;
  • kształtowanie i rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem;
  • podwyższanie samooceny dziecka oraz motywacji do działania;
  • odnajdywanie szczególnych cech i umiejętności dziecka oraz stwarzanie warunków do ich rozwijania;
  • rozwój kreatywności i wyobraźni dziecka;
  • rozwijanie samodzielności;
  • stymulowanie wiary we własne możliwości.

Jakie są najczęstsze wskazania do udziału w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych?

Nasza oferta terapeutyczna skierowana jest do dzieci i młodzieży z Krakowa i okolic:
  • mających problemy z przyswajaniem wiedzy i zapamiętywaniem faktów;
  • u których wystąpiły niepowodzenia szkolne;
  • o nieharmonijnym rozwoju;
  • u których wystąpiły trudności z czytaniem i pisaniem;
  • nadwrażliwych, mających problemy natury emocjonalnej;
  • z niepełnosprawnością intelektualną;
  • z dysleksją, dysgrafią, dyskalkulią lub dysortografią;
  • mających problemy z prezentowaniem swojej wiedzy i umiejętności;
  • mających problemy z koncentracją i pamięcią;
  • nie umiejących radzić sobie ze stresem (również stresem szkolnym);
  • o obniżonej samoocenie;
  • z problemami interpersonalnymi;
  • nieśmiałych i zamkniętych w sobie;
  • z zaburzeniami motywacji do działania;
  • z zaburzeniami grafomotorycznymi;
  • z innymi problemami wpływającymi na zaburzenia rozwoju intelektualnego i emocjonalnego.
Standardowy

Przebieg terapii pedagogicznej

Pojedyncze zajęcia korekcyjno-kompensacyjne trwają 50 min. Przewidywana ilość zajęć w cyklu terapeutycznym ustalana jest podczas opracowywania indywidualnego planu terapii, stworzonego na podstawie diagnozy pedagogicznej. Zajęcia odbywają się w gabinecie terapii pedagogicznej wyposażonym w stanowisko komputerowe z dużym monitorem oraz wszelkimi, niezbędnymi pomocami terapeutycznymi. W zależności od określonych potrzeb - część terapii odbywa się w sposób tradycyjny, z wykorzystaniem kart pracy, edukacyjnych gier planszowych i karcianych, układanek, itp., pozostała część to zajęcia w oparciu o metody i techniki komputerowe.
diagnoza
1. Diagnoza pedagogiczna

Terapię rozpoczyna wnikliwe badanie pedagogiczne, pozwalające stworzyć indywidualny plan terapii. Badanie określa mocne i słabsze strony dziecka i prowadzi do określenia konkretnych potrzeb edukacyjnych.

ustalenie celów
2. Plan terapii

Na podstawie diagnozy ustalane są określone cele działań terapeutycznych. Plan terapii opiera się na wykorzystaniu precyzyjnie dobranych pomocy i narzędzi terapeutycznych oraz uwzględnia indywidualne potrzeby dziecka.

cykl sesji terapeutycznych
3. Cykl sesji terapeutycznych

W ramach cyklu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych realizowany jest indywidualny plan terapii, będący odpowiedzią na określone potrzeby edukacyjnych dziecka. Plan ten może być modyfikowany na bieżąco, jeśli zaistnieją ku temu określone powody.

Podsumowanie wyników
4. Analiza wyników

W trakcie cyklu zajęć dokonywane są analizy i kontrole wyników, pozwalające modyfikować na bieżąco plan terapii. Na koniec cyklu, przeprowadzane są testy końcowe pozwalające określić osiągnięte rezultaty.

Ceny i pakiety terapeutyczne

Czas trwania pojedynczych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych to 50 min.
140
/ sesję
Cena za pojedyncze zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przypadku dokonywania płatności każdorazowo po zakończonych zajęciach.


130
/ sesję
Cena za pojedyncze zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przypadku wykupienia pakietu 10 sesji terapeutycznych.

Cena pakietu to 1300 zł. Czes realizacji pakietu - pół semestru.
120
/ sesję
Cena za pojedyncze zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przypadku wykupienia pakietu 20 sesji terapeutycznych.

Cena pakietu to 2400 zł. Czes realizacji pakietu - semestr.
*Zasady korzystania z pakietów znajdują się w regulaminie.