Terapeutica
Terapia pedagogiczna (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) dla dzieci i młodzieży ze Skawinyi okolic – nasza oferta:
Terapia Nowoczesna
Nowoczesna terapia pedagogiczna dla dzieci i młodzieży ze Skawiny w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z wykorzystaniem komputerowych programów i gier terapeutycznych oraz innych narzędzi multimedialnych.
Terapia Tradycyjna
Tradycyjna terapia pedagogiczna dla dzieci i młodzieży ze Skawiny w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych wykorzystujących karty pracy, układanki, gry planszowe i karciane, zabawki edukacyjne oraz inne pomoce terapeutyczne.
Terapia Kompleksowa
Forma zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci i młodzieży ze Skawiny, w której tradycyjne techniki terapeutyczne łączone są z nowoczesnymi metodami wykorzystującymi programy komputerowe oraz multimedia.
Czym jest terapia pedagogiczna?
Jakie cele stawia się przed terapią pedagogiczną oraz zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi?
- zapewnienie warunków do wszechstronnego rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i poznawczego dziecka;
- niwelowanie przyczyn oraz konsekwencji wszelkich trudności szkolnych;
- kształtowanie prawidłowych nawyków i technik przyswajania wiedzy;
- pogłębianie umiejętności szkolnych oraz wypracowanie sposobów ich wykorzystania i prezentowania;
- usprawnianie zdolności zapamiętywania faktów i koncentracji uwagi;
- eliminowanie wszelkich trudności emocjonalno-społecznych oraz ich konsekwencji;
- kształtowanie i rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem;
- podwyższanie samooceny dziecka oraz motywacji do działania;
- odnajdywanie szczególnych cech i umiejętności dziecka oraz stwarzanie warunków do ich rozwijania;
- rozwój kreatywności i wyobraźni dziecka;
- rozwijanie samodzielności;
- stymulowanie wiary we własne możliwości.
Jakie są najczęstsze wskazania do udziału w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych?
- mających problemy z przyswajaniem wiedzy i zapamiętywaniem faktów;
- u których wystąpiły niepowodzenia szkolne;
- o nieharmonijnym rozwoju;
- u których wystąpiły trudności z czytaniem i pisaniem;
- nadwrażliwych, mających problemy natury emocjonalnej;
- z niepełnosprawnością intelektualną;
- z dysleksją, dysgrafią, dyskalkulią lub dysortografią;
- mających problemy z prezentowaniem swojej wiedzy i umiejętności;
- mających problemy z koncentracją i pamięcią;
- nie umiejących radzić sobie ze stresem (również stresem szkolnym);
- o obniżonej samoocenie;
- z problemami interpersonalnymi;
- nieśmiałych i zamkniętych w sobie;
- z zaburzeniami motywacji do działania;
- z zaburzeniami grafomotorycznymi;
- z innymi problemami wpływającymi na zaburzenia rozwoju intelektualnego i emocjonalnego.
Standardowy
Przebieg terapii pedagogicznej
1. Diagnoza pedagogiczna
Terapię rozpoczyna wnikliwe badanie pedagogiczne, pozwalające stworzyć indywidualny plan terapii. Badanie określa mocne i słabsze strony dziecka i prowadzi do określenia konkretnych potrzeb edukacyjnych.
2. Plan terapii
Na podstawie diagnozy ustalane są określone cele działań terapeutycznych. Plan terapii opiera się na wykorzystaniu precyzyjnie dobranych pomocy i narzędzi terapeutycznych oraz uwzględnia indywidualne potrzeby dziecka.
3. Cykl sesji terapeutycznych
W ramach cyklu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych realizowany jest indywidualny plan terapii, będący odpowiedzią na określone potrzeby edukacyjnych dziecka. Plan ten może być modyfikowany na bieżąco, jeśli zaistnieją ku temu określone powody.
4. Analiza wyników
W trakcie cyklu zajęć dokonywane są analizy i kontrole wyników, pozwalające modyfikować na bieżąco plan terapii. Na koniec cyklu, przeprowadzane są testy końcowe pozwalające określić osiągnięte rezultaty.
Ceny i pakiety terapeutyczne
Cena pakietu to 1300 zł. Czes realizacji pakietu - pół semestru.
Cena pakietu to 2400 zł. Czes realizacji pakietu - semestr.